Regulamin

REGULAMIN

Regulamin sklepu internetowego – www.pasiekanaprerii.pl
§1 Podstawowe definicje
§2 Postanowienia ogólne
§3 Warunki świadczenia usług
§4 Warunki umowy
§5 Realizacja zamówienia
§6 Dostawa
§7 Metody płatności
§8 Odstąpienie
§9 Postępowanie reklamacyjne
§10 Odpowiedzialność
§11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§12 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
§13 Postanowienia końcowe

Wstęp

Szanowny Kliencie, niniejszy Regulamin reguluje sposób zawierania umów sprzedaży za
pośrednictwem wyżej wymienionej strony internetowej, zasady realizacji tych umów w tym dostawy,
prawa i obowiązki wynikające z obowiązującego prawa oraz tryb odstąpienia od umowy i
postępowania reklamacyjnego. Regulamin składa się z czterech głównych części:
a) w § od 1 do 3 – znajdują się ogólne uregulowania niniejszego Regulaminu;
b) w § do 4 do 7 – został opisany proces nabycia Towaru/Usług;
c) w § od 8 do 12 – zawarto regulacje związane ze stwierdzeniem wadliwości Towarów/Usług jak i
prawo odstąpienia od umowy;
d) w § od 13 do 14 – zawarto wszystkie pozostałe uregulowania.

§1 Podstawowe definicje

  1. Sklep internetowy – https://www.pasiekanaprerii.pl/
  2. Sprzedawca  - Na Prerii Krzysztof Mieszok, Rębiszów 204, 59-630 Mirsk, PL , NIP: 9731055612, REGON: 369804965
  3. Adres Sprzedawcy – ilekroć w Regulaminie jest mowa o adresie Sprzedawcy rozumie się
    to następujące dane:
    a) siedzibę: Rębiszów 204, 59-630 Mirsk, PL
    b) adres mailowy: info@pasiekanaprerii.pl
  4. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
    przewidzianych przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
    ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna
    nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła
    lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży.
  5. Konsument – art. 22 1 KC: osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej
    niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zamieszczonego na stronie w/w Sklepu
    internetowego zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
    Sklepu internetowego.
  7. Towar – Produkt, rzecz ruchoma, którą Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu
    internetowego, tj. miody, miody smakowe,pyłki pszczele, pierzga, octy, soki, przetwory domowe, mydła, sole do kąpieli, oleje zimno tłoczone oraz inne produkty w sklepie .
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego
    określające: rodzaj i ilość Towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu internetowego w
    chwili składania zamówienia, sposób zapłaty, sposób dostarczenia Towaru, miejsce wydania
    Towaru oraz dane Klienta.
  9. Formularz zamówienia – elektroniczna usługa, formularz na nośniku elektronicznym
    dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający złożenie i realizację Zamówienia, między
    innymi za pomocą dodawania Produktów do elektronicznego koszyka oraz
    określający warunki Umowy Sprzedaży, w tym sposób dostawy i płatności.
  10. Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim zamówienie złożone Klienta Sklepu-
    internetowego zostanie skompletowane, zapakowane, opieczętowane Sprzedawcę i
    przekazane do doręczenia wybraną Klienta formą dostawy.
  11. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
    od pracy.
  12. Ustawa o prawach Konsumenta, ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
    Konsumenta (dziennik ustaw z roku 2014 pozycja 827 z późniejszymi zmianami).

§2 Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca oświadcza, że przestrzega wszelkich wymaganych zasad ochrony danych
    osobowych Klientów jakie są przewidziane między innymi Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o
    ochronie danych osobowych oraz zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady UE 2016/679 (z
    dnia 27 kwietnia 2016 r. Dz. Urz. UE.L. Nr 119). Klient wyraża zgodę na gromadzenie,
    przechowywanie i przetwarzanie Sprzedawcę danych osobowych wyłącznie w celu
    bezpośrednio związanym z realizacją zamówionej w Sklepie internetowym Usługi/Towaru.
    Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez
    Sprzedawcę określone zostały w „Polityce prywatności” Sklepu internetowego.
  2. Składając zamówienia w Sklepie, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem,
    akceptując jego treść pooznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Do realizacji
    zamówienia konieczna jest akceptacja postanowień regulaminu. Informujemy, że
    zawarcie Umowy sprzedaży za pośrednictwem Internetu i akceptacja regulaminu pociąga za
    sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar.
  3. Administrator danych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające
    ochronę danych osobowych miarodajnie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych
    ochroną. Przede wszystkim chroni dane przed ich udostępnieniem, zabraniem,
    przetwarzaniem, utratą, zmianą uszkodzeniem lub zniszczeniem osoby do tego
    nieuprawnione. Szczegółowy zakres ochrony uregulowany został zgodnie z wymaganiami w
    polityce Ochrony Danych osobowych (polityka bezpieczeństwa, regulamin ochrony danych
    osobowych, instrukcja zarządzania systemem informatycznym).
  4. Administratorem Państwa danych osobowych jest Na Prerii Krzysztof Mieszok, Rębiszów 204, 59-630 Mirsk, PL , NIP: 9731055612, e-mail:info@pasiekanaprerii.pl
  5. Każdej osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo do:
    a) nadzorowania i kontroli przetwarzania danych osobowych, dla których sprzedawca
    prowadzi zbiór danych klientów w/w sklepu;
    b) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje i jest prowadzony przez
    sprzedawcę;

c) ustalenia, kto jest administratorem danych, ustalenia jego adresu, siedziby, nazwy, w
sytuacji gdy administratorem jest osoba fizyczna do ustalenia jej imienia i nazwiska oraz
miejsca zamieszkania;
d) uzyskania informacji o celu, zakresie, sposobie, czasie przetwarzania danych zawartych
w takim zbiorze;
e) uzyskania informacji w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych;
f) poznania źródła, z którego pochodzą dane, które jej dotyczą, chyba że administrator
danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie w tajemnicy informacji niejawnych
lub zachowania tajemnicy zawodowej;
g) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego
zawieszenia lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub
zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego
zostały zebrane.

  1. Klientowi, zgodnie z punktem 5, przysługuje prawo wglądu w treść przetwarzanych danych
    osobowych, ich poprawiania, a także żądania usunięcia tych danych. Administrator danych
    osobowych jest obowiązany, do uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych,
    czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania lub ich usunięcia ze zbioru na bieżąco i od
    razu po zgłoszeniu, chyba że żądanie dotyczy danych osobowych, co do których tryb ich
    uzupełnienia, uaktualnienia lub sprostowania określają odrębne przepisy prawa w tym
    ustawy.
  2. Klient w procesie finalizacji zamówienia wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez
    Sprzedawcę danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie
    danych osobowych oraz zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady UE 2016/679 (z dnia 27
    kwietnia 2016 r. Dz. Urz. UE.L. Nr 119). Dane mogą być przekazywane innemu podmiotowi
    tylko w sytuacji prawem wymaganych bądź niezbędnych dla realizacji składanego
    zamówienia.
  3. Klient korzystający z Usług Sprzedawcy realizowanych za pośrednictwem Sklepu
    internetowego zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu w zakresie jaki
    jest niezbędny do realizacji złożonego zamówienia i nie jest sprzeczny z obowiązującym
    prawem oraz z zasadami współżycia społecznego.
  4. Sprzedawca realizuje zamówienia jedynie na terytorium Polski.
  5. Wszystkie znajdujące się w sprzedaży Sklepu internetowego Towary zostały wprowadzone na
    rynek polski w sposób legalny i odpowiadający przepisom prawa. Informacje dotyczące
    Towaru znajdujące się na stronie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia
    umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego.
    UWAGA: Podane na stronie Sklepu internetowego ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy, są
    one doliczane dopiero na etapie wyboru Klienta sposobu dostarczenia zamawianego Towaru.

§3 Warunki świadczenia usług

  1. Niniejszy Sklep internetowy świadczy usługi za pomocą drogi elektronicznej, warunkiem
    przystąpienia do umowy jest przede wszystkim wypełnienie internetowego formularza

zamówienia w celu zawarcia umowy sprzedaży. Przystąpienie do zawarcia umowy jest
dobrowolne.

  1. Umowa o świadczenie usług zawierana jest drogą elektroniczną w postaci umożliwienia
    wypełnienia formularza zamówienia Klientowi Sklepu internetowego, umowa zawierana jest
    na czas oznaczony w momencie przystąpienia Klienta do wypełnienia formularza oraz
    ulega rozwiązaniu z chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania
    wypełnionego formularza Sprzedawcy. Proces wypełniania formularza zamówienia jest
    zorganizowany tak, aby każdy Klient miał możliwość zapoznania się z nim przed podjęciem
    decyzji o zawarciu umowy albo o dokonaniu zmiany umowy.
  2. Usługa określona w pkt. 1 świadczona jest nieodpłatnie, może wymagać jednak dostępu do
    sieci internetowej.
  3. Zamówienie drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
  4. Klient finalizując zakup w odpowiednim okienku zamówienia zaznacza opcję „Wyrażam zgodę
    na przetwarzanie sklep moich danych osobowych zawartych w formularzu zamówienia
    w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.” – jest ona niezbędna do zawarcia
    umowy. Podanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do złożenia zamówienia,
    niepodania danych osobowych będzie równoznaczne z odstąpieniem od zawarcia umowy.
  5. Zgodnie z art. 8 ust. 2 RODO, administrator, uwzględniając dostępną technologię, podejmuje
    rozsądne starania, by zweryfikować, czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad
    dzieckiem (poniżej 16 lat) wyraziła zgodę lub ją zaaprobowała.
  6. Koszty Klienta związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych ponoszone są
    wyłącznie Klienta zgodnie z taryfą swojego dostawcy, z którym klient podpisał umowę o
    świadczenie usług internetowych.

§4 Warunki umowy

  1. Dla dokonania zawarcia ważnej i wiążącej strony Umowy sprzedaży Klient dokonuje wyboru
    zgodnie z wyświetloną ofertą Sklepu internetowego określając ilość Towaru jaką zamierza
    nabyć oraz w razie takiej możliwości wskazując cechy zamawianego Produktu oraz
    odpowiednio jego specyfikację. Łącznie z wyborem Towaru, Klient wypełnia internetowy
    formularz zamówienia, wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia przez
    Sprzedawcę takie jak na przykład ilości oraz miejsce dostawy, w oparciu o wyświetlane
    Klientowi komunikaty i informacje dostępne na stronie oraz zawarte w niniejszym
    Regulaminie.
  2. Rejestracja Konta Klienta w Sklepie internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
  3. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną
    na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o
    przyjęciu zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania
    wiadomości Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
  4. Ze względu na specyfikę produktu ''Na Prerii'' ma prawo nie przyjąć zamówienia lub
    wstrzymać jego realizację w wyjątkowych sytuacjach (np. przy wysokich temperaturach), przy
    jednoczesnym poinformowaniu klienta o zaistniałej sytuacji i zaproponowaniu innego
    rozwiązania.
  5. Wiadomość podsumowująca i potwierdzająca zamówienie zawiera wszystkie wcześniej
    ustalone warunki umowy sprzedaży, a w szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego
    Towaru, jego specyfikację w przypadku zamówienia Towarów o indywidualnych
    właściwościach określonych Klienta Sklepu internetowego, całkowitą cenę do zapłaty
    (określoną w polskich złotych) wraz z kosztami dostawy oraz wysokością przyznanych
    rabatów (o ile dotyczy).
  6. W przypadku posiadania Klienta większej ilości rabatów pochodzących z kilku
    źródeł/promocji podlegają one łączeniu/sumowaniu tylko w sytuacji, gdy jest to wyraźnie
    określone w Regulaminie promocji. W przypadku braku zapisu co do sposobu łączenia
    różnych promocji/rabatów, można wybrać tylko jeden rabat (jedną promocję) przy danym
    zakupie.
  7. Do każdego zamówienia wysyłanego kurierem wystawiany jest paragon lub faktura VAT,
    która jest dołączana do zamówienia osoby składającej zamówienie.

§5 Realizacja zamówienia

  1. Sprzedawca rzetelnie realizuje zamówienia Klienta według kolejności ich wpłynięcia – każde
    zamówienie jest dla nas priorytetowe!
  2. Czas realizacji zamówienia dla pojedynczego Klienta wynosi do 2 do 4 dni roboczych licząc od
    dnia wysłania przez Klienta Zamówienia i opłacenia go. Na czas realizacji
    zamówienia składa się przede wszystkim czas przygotowania zamówienia (kompletowanie oraz pakowanie zamówienia, wydanie przesyłki kurierowi, a w wybranych przypadkach wykonanie Towaru). Czas dostawy zamówienia zależny jest od wybranego sposobu
    doręczenia, może on się zmieniać w zależności od rodzaju wskazanego Klienta środka
    transportu.
  3. W przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności lub braku możliwości realizacji
    zamówienia we wskazanym w pkt. 2 terminie, Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się z
    Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania w tym ustalenia innego terminu
    realizacji zamówienia, zmiany sposobu doręczenia.
    §6 Dostawa
  4. Dostawa Towaru odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej (InPost) lub w inny sposób
    zaakceptowany strony niewiążący się z nadmiernymi i nieuzasadnionymi kosztami po
    stronie Sprzedawcy i Klienta.
  5. Istnieje możliwość odbioru własnego w siedzibie ''Na Prerii'' w dni robocze od
    poniedziałku do piątku w godzinach 9.00- 19.00 lub w sklepie firmowym "Pasieka Na Prerii", po uprzednim uzgodnieniu terminu gotowości towaru i opłaceniu zamówienia.
  6. Zamówione Towary dostarczane są zgodnie z wyborem Klienta bądź to bezpośrednio na
    adres Klienta wskazany w internetowym formularzu składanego zamówienia i
    potwierdzonego Klienta, jako adres do wysyłki lub odbierane osobiście w punkcie
    odbioru osobistego pod adresem podanym w trakcie wykonywania zamówienia.
  7. Towar zawsze zapakowany jest w sposób odpowiadający jego właściwościom, tak aby nie
    ulegał podczas transportu uszkodzeniom, utracie bądź zniszczeniu.
  8. Klient na bieżąco jest informowany o kosztach dostawy, są one podawane w trakcie
    wypełniania Klienta internetowego formularza zamówienia. Wysokość kosztów wysyłki
    zależy od ilości zamawianych towarów ich wagi oraz sposobu nadania przesyłki.
  9. Wysyłka towaru jest możliwa jedynie na adres na terenie Polski. Koszty wysyłki towaru
    wynoszą 0-10 zł / przesyłkę wysłaną Paczkomatem InPost, 0-20 zł / przesyłkę wysłaną
    Kurierem InPost
  10. Zamówienie wysyłane jest kurierem InPost. Czas dostawy towaru kuriera wynosi zwykle
    od 2 do 3 dni roboczych.
  11. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

§7 Metody płatności

  1. Sprzedawca umożliwia płatność za zamówiony Towar:
  1. Przelewem internetowym bankowości elektronicznej na rachunek bankowy o następującym numerze:
    95 1090 1939 0000 0001 4975 2911
  2. Wysyłką pobraniową.
  3. Dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność:
    Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
  4. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
  5. Istnieje też możliwość płatności przy odbiorze po wcześniejszym ustaleniu.

§8 Odstąpienie

  1. Zgodnie z przepisami prawa Klientowi będącemu Konsumentem w myśl art. 27 ustawy z dnia
    30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) o prawach Konsumenta, przysługuje
    prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu
    objęcia Towaru w posiadanie Klienta będącego jednocześnie Konsumentem lub osobę
    trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
  3. Gdy Klient będący Konsumentem odstąpi od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a
    Konsument jest zwolniony wówczas z wszelkich zobowiązań. To co strony świadczyły sobie
    nawzajem podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w
    terminie czternastu dni.
  4. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy, składając oświadczenie na
    internetowym formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, przesyłając
    je drogą elektroniczną lub na adres pocztowy Sprzedawcy według wyboru Klienta. Załącznik
    nr 1 stanowi tylko pomoc w odstąpieniu od umowy, nie jest wzorem koniecznym do
    skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Klient może ale nie musi z niego korzystać.
    Dla skutecznego odstąpienia wystarczy przesłanie oświadczenia na piśmie na adres
    Sprzedawcy.
  5. Do zachowania terminu określonego w pkt. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia Klienta o
    odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
  6. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od
    umowy i stosownie poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu, w tym o sposobie zwrotu
    Towaru oraz w razie pytań udzieli na nie odpowiedzi.
  7. Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia
    otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi otrzymane od
    niego płatności Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
    płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu
    płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  8. Jeżeli Sprzedawca po uzyskaniu zgody od Klienta nie zobowiązał się, że sam odbierze od
    niego Towar, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności, w tym
    kosztów dostarczenia rzeczy aż do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia
    Klienta dowodu/potwierdzenia jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
    nastąpi wcześniej.
  9. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez
    Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia
    w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar.
    Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  10. W przypadku temperatur zewnętrznych przekraczających 25 stopni prosimy o kontakt przed
    wysłaniem towaru.
  11. Klient będący Konsumentem ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  12. Konsumentowi, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez
    podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art.
    34 Prawa konsumenckiego.
  13. Towar należy dostarczyć na Adres Sprzedawcy (patrz §1 pkt 3.: „Adres Sprzedawcy”).
  14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
    korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
    funkcjonowania Towaru. Oznacza to, że Kupujący ma prawo ocenić i sprawdzić Towar, ale
    tylko w taki sposób w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym (czyli sprawdzić jego
    kompletność i parametry techniczne). Konsument nie może bowiem normalnie użytkować
    rzeczy w przeciwnym razie odstępując od umowy może zostać obciążony dodatkowymi
    kosztami w związku ze zmniejszeniem jej wartości.
  15. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów
    określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta m. in. w sytuacji:
    a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
    Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
    świadczenia przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
    przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
    odstąpienia od umowy;
    c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
    według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
    potrzeb;
    d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
    mająca krótki termin przydatności do użycia;
    e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
    opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
    zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
    dostarczeniu;
    f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
    swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§9 Postępowanie reklamacyjne

  1. Dla prawidłowego złożenia reklamacji Klient powinien podać swoje dane takie jak: imię i nazwisko lub nazwę firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej, przedmiot reklamacji, w miarę możliwości numer zamówienia wraz ze wskazaniem okresu czasu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji (opis na czym ona polega) ewentualnie jakich cech Towar zamawiany nie posiada, a według zapewnień Sprzedawcy lub według sposobu przedstawienia go Klientowi miał posiadać.
  2. Klient może zażądać wymiany Towaru na taki, który jest wolny od wad lub usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w
    sposób wybrany Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
    porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
    kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady,
    a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób
    zaspokojenia.
  1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić
    odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli
    przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa
    wyżej, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje
    konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku (np. pamięci USB lub płycie CD/DVD,
    odpowiadając na reklamację.)”
  2. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30
    stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadamiania sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności
    towaru żywnościowego z umową (DzU z24.02.2003 r. nr 31, poz. 258). Jako podstawową
    zasadę przyjęto konieczność niezwłocznego zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności
    towaru z umową, nie później niż: W przypadku towaru paczkowanego – w terminie 3 dni od
    otwarcia opakowania.
  3. W przypadku nierozpatrzenia zgłoszenia w zakreślonym terminie, należy uznać je za
    uwzględnione przez Sprzedawcę. Roszczenie dotyczące odstąpienia od umowy, w przypadku
    jego nierozpatrzenia w terminie, nie jest równoznaczne z uznaniem złożonej reklamacji.
  4. Wszystkie zgłoszenia proszę wysyłać drogą e-mailową na adres info@pasiekanaprerii.pl  lub listowną na adres: Na Prerii Krzysztof Mieszok, Rębiszów 204, 59-630 Mirsk, PL

§10 Odpowiedzialność

  1. Klient nie jest uprawniony do:
    a) zamieszczania danych osobowych osób trzecich, rozpowszechniania wizerunku bez
    wymaganego zezwolenia lub zgody osoby trzeciej której dane te dotyczą;
    b) zamieszczania treści o charakterze reklamowym i lub promocyjnym, niezgodny z celem
    działalności sklepu.
  2. Zabronione jest zamieszczanie Klienta treści które mogłyby w szczególności:
    a) z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
    b) zamieszczonych w złej wierze bądź takich które mogły by być za takie uznane;
    c) naruszać prawa osób trzecich, praw autorskich, praw pokrewnych, praw własności
    przemysłowej, tajemnicy przedsiębiorstwa lub objętych klauzulą poufności zwłaszcza
    określanych jako tajne lub ściśle tajne;
    d) umieszczania treści obraźliwych bądź stanowiących groźbę skierowaną do innych osób,
    wypowiedzi powszechnie uważanych za obraźliwe np. wulgaryzmy;
    e) naruszać słuszne interesy Sprzedawcy;

f) rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji
handlowej (spam);
g) naruszać w inny sposób dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy
społeczne lub obyczajowe.

  1. W przypadku otrzymania powiadomienia osobę trzecią, uprawnioną bądź organ władzy
    Państwowej Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści
    zamieszczanych Klient, w sytuacji stwierdzenia że mogą one stanowić naruszenie
    niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie kontroluje na
    bieżąco zamieszczanych treści.

§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
    roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur udostępniane są w siedzibach
    oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów,
    organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
    Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
    następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php,
    www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  2. Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń:
    a) zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
    wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
    b) zwrócenie się do stałego polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy
    Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
    wynikłego z zawartej umowy, adres www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
    c) zwrócenie się o bezpłatną pomoc prawną m.in. do Federacji Konsumentów – adres
    strony internetowej: www.federacjakonsumentow.org.pl.
  3. W rozwiązywaniu sporów transgranicznych pomaga Sieć Europejskich Centrów
    Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej
    Europejskiego Centrum Konsumenckiego www.konsument.gov.pl.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy internetowego systemu
    rozstrzygania sporów (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie
    internetowego systemu rozstrzygania sporów Konsumenckich oraz zmiany
    rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w
    sprawie ODR w sporach konsumenckich). ODR (online dispute resolution) dostępnej
    pod adresem elektronicznym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Europejska
    platforma ODR stanowi jeden wspólny punkt dostępu dla konsumentów i

przedsiębiorców, umożliwiający pozasądowe rozstrzyganie sporów dotyczących
zobowiązań umownych, wynikających z zawartej internetowej umowy
sprzedaży: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.sh
ow&lng=PL

  1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
    roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko i wyłącznie gdy obie
    strony sporu tj Sprzedawca i Klient wyrażą na to zgodę.

§ 12 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Regulację i postanowienia w niniejszym paragrafie 10 dotyczą tylko i
    wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z
    klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
    zawarcia. Odstąpienie od umowy sprzedaży może nastąpić bez podania przyczyny i
    nie może rodzić z tego tytułu po stronie klienta niebędącego konsumentem żadnych
    roszczeń w stosunku do sprzedawcy.
  3. W wypadku klientów będących usługobiorcami i nie będących jednocześnie
    konsumentami usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
    Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym nawet bez wskazywania przyczyn, pod
    warunkiem że wysłał klientowi stosowne oświadczenie.
  4. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności do kilku bądź do
    jednego, za poszczególne bądź wszystkie towary. Sprzedawca może wymagać
    dokonania przedpłaty w całości lub części, niezależnie od wybranego sposobu
    płatności oraz faktu zawarcia umowy sprzedaży.
  5. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu przechodzi na
    kupującego z chwilą wydania sprzedawcę zamawianego produktu
    przewoźnikowi. Z chwilą wydania przewoźnikowi zamawianego produktu przechodzą
    na klienta niebędącego konsumentem także wszystkie korzyści i ciężary z towarem
    związane. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
    ubytek, uszkodzenie od momentu przyjęcia go przewoźnika aż do wydania go
    klientowi.
  6. Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w
    sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że nastąpił ubytek lub
    uszkodzenie produktu w czasie jego transportowania, obowiązany jest dokonać
    wszelkich czynności niezbędnych i potrzebnych do ustalenia odpowiedzialności
    przewoźnika.
  7. Odpowiedzialność sprzedawcy jest ograniczona w ramach pojedynczego roszczenia,
    jak i za wszystkie roszczenia w sumie, do wysokości zapłaconej. Sprzedawca ponosi

odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia
umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

  1. Wszelkie spory między sklepem internetowym a klientem niebędącym konsumentem
    zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę sprzedawcy.

§13 Postanowienia końcowe

  1. Sklep internetowy honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach
    obowiązującego prawa.
  2. Jeśli obowiązujące prawo przyznaje Klientom będącym konsumentami korzystniejsze
    obowiązkowe i wymagane prawem uregulowania niż te, które są zawarte w
    niniejszym Regulaminie, odpowiednie postanowienia Regulaminu są bezpośrednio
    zastępowane konkretne normy obowiązującego prawa i tym samym są wiążące
    dla w/w właściciela.
  3. Wszelkie treści zamieszczone na stronie Sklepu internetowego (wliczając w to grafikę,
    teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich
    i są wyłączną własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej
    zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
  4. Właściciel sklepu, jako administrator danych osobowych, informują Pana/ Panią, iż:
    · podanie danych jest zawsze dobrowolne ale niezbędne do realizacji zamówienia;
    · osoba podająca swoje dane osobowe ma nieograniczone prawo dostępu do
    wszystkich treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia
    zapomnianym), ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo
    do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
    przetwarzania, dane mogą być udostępnione jednak właściwym organom państwa w
    sytuacji gdy odpowiedni przepis tego będzie wymagał.
    · Podstawą przetwarzania danych osobowych będzie art. 6 ust. 1 pkt a) oraz treść
    ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.;
    · dane osobowe będą przechowywane i przetwarzane okres niezbędny do
    zakończenia przetwarzania i realizacji zamówienia lecz nie dłużej niż okres 3 lat
    (2 lata okres to okres reklamacji i 1 rok na ewentualnie inne roszczenia i sytuację
    wyjątkowe)
    · osoba udostępniająca swoje dane osobowe ma prawo wniesienia skargi do UODO
    gdy uzna że przetwarzanie danych osobowych dotyczących realizacji zamówienia
    narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
    kwietnia 2016 r.;”
  5. W zakresie przetwarzania danych osobowych niniejszego sklepu nie został
    stwierdzony Komisję Europejską odpowiedni stopień ochrony w drodze decyzji
    ale dane będą odpowiednio zabezpieczone za pomocą rozwiązań i środków
    informatyczno-prawnych.
  6. Państwa dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w
    formie profilowania.
  7. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają
    zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności:
    a) Ustawa z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną produkt niebezpieczny (Dz.U.
    2000 Nr 22 poz. 271 ze zm.).
    b) Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 Nr 141, poz. 1176 ze
    zm.);
    c) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze
    zm.);
    d) Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.
    2013 poz. 1422);
    e) Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 Nr
    49 poz. 508 ze zm.);
    f) Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.
    2006 Nr 90 poz. 631 ze zm.),
    g) Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
  8. Zmieniony Regulamin wiąże Klientów jeżeli zostały zachowane wymagania określone
    w art. 384 Kodeksu cywilnego (tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o
    zmianach).
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
    przyczyn to jest:
    a) zmiany przepisów prawa;
    b) zmiany sposobów płatności i dostaw;
    c) zmiana kursu walut,
    d) zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną objętym regulaminem,
    e) zmiany danych Sprzedawcy, w tym adresu poczty elektronicznej, numeru
    telefonu.
  10. Zmiany regulaminu nie mają wpływu na złożone i realizowane już zamówienia, do
    nich zastosowanie ma regulamin obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
    Sprzedawca o zamierzonej zmianie informuje na stronie sklepu co najmniej na 30 dni
    wcześniej. W przypadku braku akceptacji zmienionego regulaminu Usługobiorcy
    mogą w terminie 30 dni od dnia otrzymania wiadomości wypowiedzieć umowę ze
    skutkiem natychmiastowym.
  11. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu
    zostaną poddane pod rozstrzygnięcie Sądowi Powszechnemu według wyboru Klienta
    będącego jednocześnie konsumentem, zgodnie z właściwymi przepisami prawa
    polskiego.
  12. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
  13. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  14. Klienci w/w sklepu mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie
    za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu oraz pobrać
    go i sporządzić jego wydruk.
  15. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.012.2020

 

 
 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl